Algemene voorwaarden
Fraudebeleid
Als coöperatie staan wij voor het belang van onze leden. Daarom accepteert Coöperatie DLE Emmen U.A. en de met haar verbonden maatschappijen geen fraude en doen wij er alles aan om fraude te voorkomen, op te sporen en tegen te gaan.
Wat is fraude?
Fraude is opzettelijk iets verkeerd invullen of iets verbergen om financieel voordeel te krijgen, waardoor DLE/DELU benadeeld wordt.
Voorbeelden zijn:
-
Gezondheidsvragen bij een verzekering niet eerlijk invullen.
-
Bedragen op nota’s aanpassen.
-
Een verzekering aanvragen met een verkeerde naam of adres.
Wat doen wij bij een vermoeden van fraude?
Bij een vermoeden van fraude kunnen we:
-
Gegevens opnemen in een intern register van DLE/DELU.
-
Informatie delen met het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit en andere financiële partijen, volgens de afspraken in de branche.
-
Het dossier voorleggen aan de Toetsingscommissie Gezondheidsgegevens.
-
Onderzoek doen naar de persoon, volgens de geldende wet- en regelgeving.
-
Aangifte doen bij de politie als dat nodig is.
Maatregelen bij vastgestelde fraude
Wanneer fraude wordt vastgesteld, kunnen wij:
-
De uitkering (gedeeltelijk) niet uitbetalen.
-
Andere verzekeraars informeren (www.stichtingcis.nl).
-
Aangifte doen bij de politie.
-
De gemaakte schade en onderzoekskosten verhalen op de fraudeur.
-
Een nieuwe aanvraag weigeren.
Een vermoeden van fraude melden
Wil je een vermoeden van fraude melden? Stuur dan een e-mail naar info@dle.nl. Je melding wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.