Algemene voorwaarden
Betalingsachterstanden
Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat, waardoor wij de premie niet kunnen incasseren. Het kan ook zijn dat je een betaling per ongeluk bent vergeten.
Je krijgt dan eerst een brief van ons met het verzoek de premie zelf over te maken. Lukt dit niet, dan sturen we nog twee herinneringen en proberen we contact met je op te nemen via telefoon of e-mail.
Ontvangen we na de tweede herinnering geen betaling, dan stellen we je natura-uitvaartverzekering tijdelijk buiten werking. De verzekering blijft wel bestaan, maar je hebt dan geen dekking. Bij overlijden vindt er in deze periode geen uitkering plaats. De premie blijft echter wel verschuldigd. Zodra je betaalt, wordt de dekking weer hersteld.
Na de derde en laatste herinnering starten we een incassoprocedure.
Samen naar een oplossing
DLE/DELU denkt graag met je mee als je betalingsproblemen hebt. We kunnen samen kijken naar opties zoals aangepaste betalingstermijnen, andere betaalmethoden, het aanpassen van de dekking of hulp bij schulden. Zo zorgen we er samen voor dat (een deel van) je uitvaartkosten verzekerd blijft.